Dzisiaj jest: 17 Październik 2019    |    Imieniny obchodzą: Lucyny, Małgorzaty, Wiktora

Nowości w aktualnym harmonogramie PROW 2014-2020

b_150_100_16777215_00_images_ARiMR.jpgMinisterstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi uaktualniło harmonogram tegorocznych naborów wniosków w ramach PROW na lata 2014-2020. Znalazły się w nim dwie nowości.

Jeszcze w tym roku rolnicy będą mogli ubiegać się w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o pomoc finansową na inwestycje w tzw. małą retencję i rolniczy handel detaliczny.

 

Pierwszy z nowych naborów wniosków zaplanowano na wrzesień. W ramach Modernizacji gospodarstw rolnych” na inwestycje w nawadnianie rolnicy będą mogli otrzymać dotację
w wysokości do 100 tys. zł. Pieniądze będzie można przeznaczyć na obiekty i urządzenia chroniące gospodarstwa przed suszą, w tym  m.in. na
budowę zbiorników wodnych, studni głębinowych, zakup systemów nawadniających i pomiarowych.

Z kolei w październiku ma ruszyć nabór wniosków na „Przetwórstwo i marketing produktów rolnych” przeznaczony dla tych rolników, którzy zajmują się lub chcą podjąć działalność
w ramach rolniczego handlu detalicznego (RHD). Wsparcie o jakie mogą się ubiegać wynosi maksymalnie 100 tys. zł.W katalogu inwestycji, na które można otrzymać dofinansowanie,
są m.in. budowa lub modernizacja budynków wykorzystywanych do prowadzenia działalności przetwórczej, dostosowanie pomieszczeń do przechowywania produktów żywnościowych
oraz służących przygotowaniu posiłków, zakup potrzebnych do tego sprzętów i urządzeń. 

Obok nowości jest także jedna zmiana. Otóż w porównaniu z 2018 r. rośnie premia
na rozpoczęcie działalności pozarolniczej. Zamiast dotychczasowych 100 tys. zł w tym roku można będzie uzyskać od 150 do nawet 250 tys. zł. Wnioski o takie wsparcie będzie można składać w Agencji już w sierpniu.

O dokładnych terminach naborów wniosków zaplanowanych w harmonogramie realizacji PROW 2014-2020 na drugą połowę 2019 r. ARiMR będzie informowała na swojej stronie internetowej www.arimr.gov.pl(tu również dostępny jest aktualny harmonogram),  a także
w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach Agencji
oraz za pośrednictwem bezpłatnej infolinii - tel. 800-38-00-84.

Rybactwo i morze

System Informacji Przestrzennej

 

Projekty unijne

RODO

 

RODO

Galerie zdjęć

Logowanie



Gospodarka odpadami

Stowarzyszenia

Gminny Punkt ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

Gminna Biblioteka Publiczna

WFOŚiGW

Informacje dla rolników

Miernik jakości powietrza AIRLY

Rewitalizacja Gminy Kluczewsko

Kontakt

Urząd Gminy Kluczewsko
ul. Spółdzielcza 12
29-120 Kluczewsko
woj. świetokrzyskie

telefon  (44) 781-42-46
         (44) 781-42-44
faks  (44) 781-42-24
email  ug@kluczewsko.gmina.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: od 7:00 do 16:00
od poniedziałku do czwartku
w godz. od 7:00 do 15:00

piątek: od 7:00 do 14:00

W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Wójt Gminy: w każdy poniedziałek
od 1000 do 1600,

- Przewodniczący Rady Gminy: w piątki
od 800 do 1000
,
- Sekretarz: codziennie w godzinach
pracy Urzędu Gminy,

- Kierownicy Referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach codziennie
w godzinach pracy Urzędu Gminy.

Partnerzy